Waarom is trampolinespringen een geweldige oefening voor kinderen en volwassenen

Springen op een trampoline is niet alleen erg leuk, maar het is ook een goede manier om kinderen naar buiten te krijgen, zonder dat je je huis hoeft te verlaten. Als je geen tuin hebt, zijn er tal van indoor trampolines op de markt die net zo leuk zijn.

Trampolinespringen is een complete workout voor groeiende lichamen, maar het is ook geweldig voor volwassen fitness! Het is de perfecte training voor drukke ouders die niet kunnen rennen of naar de sportschool kunnen, en slechts 30 minuten per dag kan je helpen om een ​​veel fitter en gezonder persoon te worden. Hier zijn enkele gezondheidsvoordelen van stuiteren op een trampoline voor kinderen en volwassenen van alle leeftijden. De trampolines van etantrampolines.com zijn van hoge kwaliteit en zorgen voor uren springplezier!

Minder belasting van de gewrichten: als je een oudere persoon bent, of iemand die herstellende is van een blessure, kan wat licht stuiteren op een trampoline je veel goeds doen. Deze oefening met weinig impact verwijdert tot 80% van de stress die doorgaans wordt uitgeoefend op gewichtdragende gewrichten, wat ook zou kunnen helpen het risico op artritische pijn in de toekomst te verminderen.

Verbetert de cardiovasculaire gezondheid: Net als bij andere spieren in het lichaam, verbetert het hart door frequente lichaamsbeweging. Regelmatige trampoline-trainingen van 30 minuten kunnen de cardiovasculaire gezondheid bij volwassenen verbeteren. En een sterk hart kan hartaandoeningen helpen bestrijden en de algehele gezondheid en het uithoudingsvermogen verbeteren, zelfs bij jonge kinderen.

Verhoogde longcapaciteit: Springen op een trampoline zorgt voor een goede cardiotraining, wat op zijn beurt jouw longcapaciteit kan vergroten. Tijdens het sporten neemt je lichaam meer zuurstof op, terwijl koolstofdioxide wordt uitgestoten. Naarmate jouw conditie verbetert, wordt uw lichaam efficiënter om zuurstof in de bloedbaan te krijgen en naar jouw spieren te transporteren.