Hoe vergroot je de kans op zwangerschap?

Veel vrouwen gebruiken supplementen zwanger worden om hun vruchtbaarheid te ondersteunen. Deze methode wordt aanbevolen om de kans op zwangerschap te vergroten. Daarnaast heeft een gezonde levensstijl, naast goede voeding, ook invloed op de vruchtbaarheid van vrouwen. Een voedzame voeding die vitamines en mineralen bevat, is essentieel om de vruchtbaarheid te verhogen. Houd er rekening mee dat het consumeren van supplementen de rol van gezonde voeding niet kan vervangen. Andere dingen die de vruchtbaarheid van vrouwen kunnen beïnvloeden, zijn voldoende slaap, lichaamsgewicht, alcohol en consumptie. Als je zwanger wilt worden, zorg er dan voor dat je voedsel eet dat antioxidanten bevat, gezonde vetten consumeert, koolhydraten vermindert en vezels eet.

Supplement voor zwangerschap

Er zijn veel soorten zwangerschapssupplementen. Je kunt ze kopen bij apotheken of supplementenwinkels zoals Ovabalance. Deze supplementen bevatten verschillende vitamines en mineralen die je kunnen ondersteunen bij het zwanger worden. Meestal bevatten deze supplementen foliumzuur en vitamine B11. Foliumzuur moet elke dag worden ingenomen voordat je zwanger wordt. Deze vitamine kan je helpen geboorteafwijkingen te voorkomen. Het gebruik van foliumzuur kan het risico op neurale buisdefecten voor de baby verminderen. Vrouwen zouden elke dag 400mcg foliumzuursupplementen moeten nemen. Als je het foliumzuur in tabletvorm consumeert, zorg er dan voor dat het supplement geen hoge dosis vitamine A bevat. Vitamine A kan namelijk de kans op ontwikkelingsproblemen tijdens je zwangerschap vergroten.

Tips voor het verbeteren van de vruchtbaarheid

Het consumeren van zwangerschapssupplementen is niet voldoende om je vruchtbaarheid te verbeteren. Je moet een gezonde levensstijl hebben om je kans om zwanger te worden te vergroten. Hier zijn enkele tips die je kunt doen om de vruchtbaarheid op natuurlijke wijze te verhogen. Ten eerste moet je een vruchtbaarheidsdieet consumeren, zoals vers fruit en gezond vet. Vervolgens moet je je inname van koolhydraten verminderen en voedsel consumeren dat omega-3-vetzuren bevat, zoals noten, eieren en zalm. Vervolgens moet je op gewicht blijven. Vrouwen met overgewicht en ondergewicht hebben meestal moeite om zwanger te worden. Dan moet je tabak en alcohol vermijden. Bovendien moet je gehydrateerd blijven en je stress beheersen. Psychische gezondheid speelt een belangrijke rol bij het vergroten van de kans op zwangerschap. Je moet dus ademhalingsoefeningen en meditatie doen om stress te vermijden.